Σύμφωνα με μελέτη της Teletext Holidays, τα 3/4 των Βρετανών που είδαν φίλους τους να κάνουν εξωτικές διακοπές, ακούσαν ιστορίες από το ταξίδι, ενημερώθηκαν μέσω κάποιας ιστοσελίδας κοινωνικής δικτύωσης, παραδέχονται ότι έχουν ζηλέψει. Το 27% των ανθρώπων ένιωσαν ζήλια για τις διακοπές κάποιου φίλου τους, καταλήγοντας να κάνουν κράτηση οι ίδιοι για διακοπές λίγο αργότερα.
Ένας στους δέκα παραδέχεται πως έχει κανονίσει τις δικές του διακοπές αφού είχε ακούσει για το ταξίδι κάποιου άλλου, παρόλο που αρχικά δεν είχε κάνει σχέδια για το που θα πάει. Σχεδόν το 1/5 των "ζηλιάρηδων" Βρετανών έχουν κάνει κράτηση ακόμα και το ίδιο ταξίδι, μέχρι και το ίδιο ξενοδοχείο, διαμέρισμα ή βίλα, αφού άκουσαν για την εξόρμηση του φίλου τους.
Ερευνητές της Teletext Holidays διαπίστωσαν ότι η άνοδος της δημοτικότητας των site κοινωνικής δικτύωσης οφείλεται και στο αίσθημα της ζήλιας, με περισσότερους από τους μισούς Βρετανούς να ενημερώνουν για τις διακοπές τους το προφίλ τους, ώστε να δείξουν στους φίλους τους που έχουν πάει.
Επίσης, το 1/4 παραδέχεται ότι ενημερώνουν τακτικά το προφίλ τους με λεπτομέρειες σχετικά με τον καιρό και το πως διασκεδάζουν.
Αφού δουν τις φωτογραφίες στο προφίλ ενός φίλου τους στο Facebook, το 13% έχουν κάνει κράτηση για παρόμοιες διακοπές, ενώ ένα 6% έχει κανονίσει διακοπές, αφού δουν το "status" κάποιου. Ακόμα, ένας στους δέκα Βρετανούς έχει κάνει κράτηση σε εξωτικό ταξίδι στο εξωτερικό, αφού ανακάλυψαν ότι ήταν οι μόνοι από τους φίλους, τους συγγενείς ή συναδέλφους τους που δεν έχουν επισκεφθεί κάποιον εξωτικό προορισμό.
Ο Mark Bloxham, διευθυντής marketing της Teletext Holidays σημειώνει: "Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι ο 'φθόνος των διακοπών' βρίσκεται σε άνοδο. Τα site κοινωνικής δικτύωσης κάνουν πιο εύκολο από ποτέ να διατυμπανίσει κανείς το που έχει πάει ή για το που πρόκειται να πάει.
Όλο και περισσότεροι άνθρωποι ενημερώνουν το προφίλ τους από τον τόπο διακοπών τους ή ανεβάζουν φωτογραφίες που απεικονίζουν τους ίδιους στο αεροδρόμιο, την παραλία ή δίπλα σε ένα αξιοθέατο παγκοσμίου φήμης, οπότε δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι όποιος το διαβάζει θέλει λίγη από αυτήν την περιπέτεια για τον εαυτό του. Η νέα τεχνολογία δίνει τη δυνατότητα τη στιγμή που θα κάνεις κράτηση, μπορείς να μοιραστείς αμέσως την πληροφορία με τους φίλους σου- οι οποίοι μπορούν στη συνέχεια να κάνουν κράτηση για το ίδιο ακριβώς ταξίδι".
Η μελέτη σε 3.000 Βρετανούς αποκάλυψε ότι το 58% έχουν ζηλέψει αφού έχουν δει τις φωτογραφίες διακοπών φίλων ή συγγενών τους. Το 12% έχουν αρνηθεί να δουν τις εξορμήσεις των φίλων τους επειδή ζήλευαν πάρα πολύ, ενώ ένα 11% δεν ήθελε καν να ακούσει σχετικές εξιστορήσεις.
Η Αυστραλία αναδείχθηκε ως ο προορισμός που είναι πιθανότερο να κάνει τους άλλους να ζηλέψουν, ενώ ακολουθούν τα νησιά της Καραϊβικής, οι Μπαχάμες και τα Μπαρπέιντος. Οι ΗΠΑ, οι Μαλδίβες, η Νέα Ζηλανδία, ο Μαυρίκιος, οι Σεϋχέλλες και ο Καναδάς βρίσκονται επίσης ανάμεσα στην πρώτη δεκάδα.
Η μελέτη αποκάλυψε επίσης ότι ένας στους δέκα Βρετανούς έχουν πει ψέματα για το πόσο καλά πέρασαν στις διακοπές τους, προκειμένου να εντυπωσιάσουν τους φίλους ή τους συναδέλφους τους.
Οι 20 πιο δημοφιλείς προορισμοί που είναι πιθανό να αφήσουν στους άλλους ένα συναίσθημα ζήλιας είναι οι: Αυστραλία, Μπαχάμες, Νησιά Μπαρμπέιντος, ΗΠΑ, Μαλδίβες, Νέα Ζηλανδία, Μαυρίκιος, Φλόριντα, Σεϋχέλλες, Καναδάς, Ταϊλάνδη, Ντουμπάι, Μεξικό, Βραζιλία, Δομινικανή Δημοκρατία, Ιταλία, Τζαμάικα, Κούβα, Νότια Αφρική, Αίγυπτος.