Κατά τη διάρκεια των εγκαινίων της 23ης Διεθνούς Τουριστικής Έκθεσης Philoxenia, που πραγματοποιήθηκαν την Πέμπτη 1η Νοεμβρίου ολοκληρώθηκε και ο δεύτερος κύκλος των Ελληνικών Βραβείων Τουρισμού «PHILOXENIA Tourism Awards».
Διοργανωτής του θεσμού αυτού που ξεκίνησε πέρυσι είναι η HELEXPO, η οποία ενέταξε τις βραβεύσεις στην εταιρική της στρατηγική για τη στήριξη του ελληνικού τουρισμού.
Κριτής των βραβείων είναι το ίδιο το ταξιδιωτικό κοινό, το οποίο έλαβε μέρος στη δημόσια ανοικτή ψηφοφορία που διενεργήθηκε μέσο της ιστοσελίδας της Philoxenia. Το κοινό ανταποκρίθηκε με θέρμη στην πρόσκληση της HELEXPO να ψηφίσει για τους καλύτερους του ελληνικού τουρισμού (δημοφιλέστερους προορισμούς – δημοφιλέστερα ξενοδοχεία), αφού συγκεντρώθηκαν σχεδόν 60% περισσότερες ψήφοι σε σχέση με περσινή ψηφοφορία.
Όσο αφορά την ταυτότητα της έρευνας αξίζει να αναφερθεί ότι στους συμμετέχοντες υπερτερούν οι γυναίκες με ποσοστό 53% έναντι 47% των ανδρών, ενώ η αναλογία όσων έχουν επαγγελματική σχέση με τον τουρισμό είναι 21% επί του συνόλου των ψηφισάντων.
Οι δημοφιλέστεροι ταξιδιωτικοί προορισμοί
Δύο πρωτιές απέσπασε η Χαλκιδική στη ψηφοφορία για τους δημοφιλέστερους ελληνικούς προορισμούς. Ανακηρύχθηκε ως ο αγαπημένος παραθεριστικός προορισμός καθώς και ως ο φιλικότερος προορισμός για οικογένειες με παιδιά.
Την προτίμηση του κοινού για διακοπές στη θάλασσα κέρδισε επίσης ο Νομός Μαγνησίας με τις ακτές του Πηλίου και τα νησιά των Σποράδων, οι Νομοί Δωδεκανήσου και Κυκλάδων, καθώς και ο Νομός Χανίων στην Κρήτη.
Πέραν της Χαλκιδικής ψηφίστηκαν ως δημοφιλείς οικογενειακοί προορισμοί η Καβάλα με τη Θάσο, καθώς επίσης τα Δωδεκάνησα, η Κρήτη και οι Κυκλάδες.
Πρωτιά στην κατηγορία του αγαπημένου ορεινού ή εξοχικού προορισμού απέσπασε το Πήλιο. Ακολουθούν τα χωριά των Ιωαννίνων, ο Παρνασσός, η ορεινή Πιερία και η περιοχή των Τρικάλων.
Αγαπημένος αστικός προορισμός ανακηρύχθηκε η Θεσσαλονίκη, ενώ ιδιαίτερα δημοφιλής αστικοί προορισμοί είναι επίσης ο Βόλος, τα Γιάννενα και το Ναύπλιο.
Με μεγάλη διαφορά επικράτησαν η Σαντορίνη και η Μύκονος στις κατηγορίες του πιο ρομαντικού προορισμού και του καλύτερου προορισμού για διασκέδαση αντίστοιχα.
Οι ταξιδιώτες με ρομαντική διάθεση δείχνουν επίσης αυξημένη προτίμηση για την Κέρκυρα, τη Μονεμβασιά, το Ναύπλιο και το Πήλιο.
Όσοι πάλι έχουν ανάγκη διασκέδασης την αναζητούν – εκτός από τη Μύκονο – τόσο στα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης όσο και στα νησιά της Πάρου και της Ρόδου.
Οι παραλίες του Ιονίου επικράτησαν για δεύτερη χρονιά στην κατηγορία για την ομορφότερη ελληνική παραλία, καταλαμβάνοντας τρεις από τις πέντε πρώτες θέσεις. Στην κορυφή των προτιμήσεων βρέθηκε ξανά το Πόρτο Κατσίκι της Λευκάδας, ακολουθούμενο από το Μύρτο της Κεφαλονιάς, το Ναυάγιο της Ζακύνθου, το Σίμο στην Ελαφόνησο Λακωνίας, καθώς και τη Φαλάσαρνα των Χανίων.
Η λαϊκή παράδοση και το ιδιαίτερο χρώμα των Ζαγοροχωρίων είναι τα στοιχεία που τα ανέδειξαν πρώτα στην ψηφοφορία για τον ομορφότερο παραδοσιακό οικισμό.
Επίσης διακρίθηκε το Νυμφαίο της Φλώρινας, ο Παλιός Άγιος Αθανάσιος Πέλλας, ο Παλιός Άγιος Παντελεήμονας Πιερίας, καθώς και τα χωριά του Πηλίου.
Πρωτιά πέτυχε ο Παρνασσός στη κατηγορία του καλύτερου χιονοδρομικού κέντρου, ακολουθούμενο από τα 3-5 Πηγάδια και το Σέλι Ημαθίας, τη Βασιλίτσα στα Γρεβενά και το Καϊμάκτσαλαν στο Νομό Πέλλας.
Για τα ταξίδια τους στο εξωτερικό οι Έλληνες ψηφίζουν Ευρώπη, επισκεπτόμενοι κυρίως τις μεγάλες ιστορικές πόλεις της. Ο πλέον αγαπημένος προορισμός στο εξωτερικό είναι η Ιταλία, ακολουθούμενη από την Αυστρία, τη Βρετανία, τη Γαλλία και την Ισπανία.
Ημερομηνία: 2/11/2007
Συγγραφέας: Ανθή Κοντοσώρου