H γνωστή αεροπορική εταιρεία EasyJet παρέλαβε πριν λίγες ημέρες το 100ο της αεροσκάφος τύπου Airbus 319. Η παράδοση έγινε στο Αμβούργο σε μια ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο εργοστάσιο της Airbus.
Τα 100 συνολικά αεροπλάνα του στόλου της παρελήφθησαν σε χρονικό διάστημα μόλις 3,5 χρόνων. Αυτό σημαίνει ότι η EasyJet είχε ένα καινούργιο αεροσκάφος τύπου Α319 στο στόλο της κάθε 12 μέρες, γρηγορότερα από κάθε άλλη αεροπορική εταιρία στην ιστορία της βιομηχανίας.
Για την ιστορία αναφέρουμε ότι η εν λόγο εταιρεία παρήγγειλε τον Οκτώβριο του 2002, 240 αεροσκάφη από την Airbus, από τα οποία τα 120 για άμεση παράδοση και τα 120 με option αγοράς.
Το πρώτο αεροσκάφος παραδόθηκε ένα χρόνο μετά, ενώ το Νοέμβριο του 2006, η παραγγελία αυτή αυξήθηκε σε 315 συνολικά αεροσκάφη (192 για άμεση παράδοση και 123 με option αγοράς).
Η παραγγελία των 192 αεροπλάνων κοστίζει μαζί με της μηχανές 6 δισεκατομμύρια ευρώ! Τα αεροπλάνα χρησιμοποιούν γαλλικές μηχανές τύπου CFM56-5B και συντηρούνται από την SR Technics που έχει έδρα στην Ζυρίχη.
Αυτό καθιστά την EasyJet ένα από τους πιο σημαντικούς πελάτες των Ευρωπαϊκών αεροναυπηγικών εταιριών και είναι υπεύθυνη για χιλιάδες θέσεις εργασίας.
Με την προσθήκη του 100ου Airbus ο στόλος της ΕasyJet φτάνει τα 130 αεροπλάνα, με μέσο όρο ηλικίας 2,2 χρόνια και είναι ο πιο νέος στόλος της Ευρώπης.
Επίσης αξίζει να αναφερθεί ότι το A319 είναι ένα από τα πιο «φιλικά προς το περιβάλλον» διαθέσιμα αεροπλάνα, καθώς σύμφωνα με τις μελέτες έχει αποδειχθεί ότι οι παραδοσιακές αεροπορικές εταιρίες ρυπαίνουν το περιβάλλον 27% περισσότερο από την EasyJet ανά επιβατικό χιλιόμετρο.
Αναλυτικότερα, τον περασμένο χρόνο, η EasyJet είχε μέσο όρο 95,7g CO2 ανά επιβατικό χιλιόμετρο - λιγότερο από τα 104g που βγάζει το Toyota Prius και πολύ λιγότερο από τα 130g ανά χιλιόμετρο που επιτρέπει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την βιομηχανία αυτοκινήτων.
Μάλιστα η EasyJet πρότεινε στις Ευρωπαϊκές κυβερνήσεις να αποσύρουν 700 περίπου παλιά αεροπλάνα, τα οποία – όπως αποδεικνύεται από τις μελέτες ρυπαίνουν το περιβάλλον.
Σύμφωνα με την αεροπορική εταιρία θα πρέπει μέχρι την 1η Ιανουαρίου του 2012, την ημέρα δηλαδή που η αεροναυπηγική βιομηχανία μπαίνει στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα για την μόλυνση του Περιβάλλοντος, κανένα αεροσκάφος που έχει κατασκευαστεί πριν την 1η Ιανουαρίου του 1990, δεν θα πρέπει να είναι εγγεγραμμένο στην Ε.Ε.
Αυτό είναι κάτι που είχε ξαναγίνει τη δεκαετία των 70s και 80s, όταν η αεροπορική βιομηχανία πέτυχε να μειώσει την ηχητική ρύπανση των αεροπλάνων.
Στην τελετή παραλαβής του 100ου Airbus στο Αμβούργο, ο
Διευθύνων Σύμβουλος της EasyJet, κ. Andy Harrison, τόνισε: «50 χρόνια μετά την υπογραφής της Συνθήκης της Ρώμης, λίγες επιχειρήσεις μπορούν να τολμήσουν μια τέτοια ισχυρή δέσμευση για την Ευρώπη όπως η EasyJet. Η επένδυσή μας των 6 δισεκατομμυρίων ευρώ στην πιο πρόσφατη τεχνολογία αεροσκαφών εγγυάται χιλιάδες θέσεις εργασίας στην Ευρώπη, ενώ αυτό το έτος η EasyJet θα μεταφέρει περίπου 38 εκατομμύρια επιβάτες, εκπληρώνοντας το στόχο της Συνθήκης που υποστηρίζει την ελεύθερη κυκλοφορία των ατόμων στην Ευρώπη.
Στην πραγματικότητα, λίγες επιχειρήσεις έχουν κάνει τόσα όσο η EasyJet για να κάνουν τα ταξίδια στην Ευρώπη εύκολα και αποτελεσματικά. Δεν είναι μόνο οι 160 εκατομμύρια επιβάτες που έχουν πετάξει με μας από το 1995, αλλά οι δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενοι που απασχολούνται άμεσα στον τομέα της αεροπορίας, αλλά και οι εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενοι που εργάζονται σε ξενοδοχεία, εστιατόρια και σε πολλούς άλλους τομείς που εξαρτώνται από την επιχείρηση και τον τουρισμό που δημιουργεί η easyJet.
Αυτό το πετυχαίνουμε με τον πιο περιβαλλοντικά σωστό τρόπο. Ο στόλος μας των 130 καθαρότερων και πιο αθόρυβων διαθέσιμων αεροσκαφών, έχει μια μέση ηλικία 2,2 ετών. Συνδυάζοντας αυτό με την υψηλή πληρότητα θέσεων μας και τις υψηλές πυκνότητες θέσεων μας, σημαίνει ότι εμείς εκπέμπουμε 27% λιγότερο CO2 από μια παραδοσιακή αεροπορική και το περιβαλλοντικό ίχνος ενός επιβάτη της easyJet είναι λιγότερο από αυτό του TOYOTA Prius. Αυτό σημαίνει ότι καθένας ενδιαφερόμενος για την περιβαλλοντική επίδραση των αεροπορικών εταιριών θα πρέπει να πετάει με την easyJet.
Ενώ είναι κατανοητό ότι διαφορετικά αυτοκίνητα μολύνουν το περιβάλλον σε διαφορετικά επίπεδα δεν υπάρχει κανένα τέτοιο θέμα συζήτησης με τα αεροπλάνα. Τα Airbus 319s της easyJet`s είναι περίπου 15% πιο φιλικά στο περιβάλλον ανά κάθισμα από τα Boeing 737-300s που έχουν αντικαταστήσει όλα αυτά τα χρόνια. Για αυτόν τον λόγο απαιτούμε σήμερα από τις κυβερνήσεις της Ευρώπης να λάβουμε μέτρα για να αφαιρέσουμε σχεδόν 700 από τα πιο ρυπαρά και παλιά αεροσκάφη της Ευρώπης από τους ουρανούς μας και να βοηθήσουμε να επιτύχουμε τη λεγόμενη “πράσινη ανάπτυξη’’.
Τα τελευταία χρόνια η συνεργασία μας με την Αirbus, έχει βοηθήσει κατά πολύ στην ανάπτυξη μας και μας βάζει σε μια φανταστική πλεονεκτική θέση για να συνεχίσουμε να εκμεταλλευόμαστε τις σημαντικές ευκαιρίες που μας παρουσιάζονται στην Ευρώπη».
Με τη σειρά του ο κ.
Louis Gallois, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αirbus τόνισε: «Είμαστε ευχαριστημένοι που η συνεργασία μας με την EasyJet συνεχίζεται δυναμικά. Η συνεχής επιτυχία της EasyJet αποδεικνύει ότι τα αεροσκάφη Airbus μπορούν να εισαχθούν με επιτυχία σε έναν ήδη καθιερωμένο στόλο. Η «οικογένεια» A320 έχει πολύ χαμηλές λειτουργικές δαπάνες κάτι που βοηθά στην συνεχή παραγωγικότητα».
Συνοψίζοντας πρέπει να τονίσουμε ότι η επένδυσή των 6 δισεκατομμυρίων ευρώ της EasyJet, σε συνδυασμό με τις συμφωνίες συντήρησης που έχει κάνει, έχει δημιουργήσει χιλιάδες θέσεις εργασίας στην Ευρώπη. Αναλυτικότερα:
Γαλλία, όπου η Αirbus απασχολεί 17.600 άτομα σε επτά περιοχές κατασκευής και γραμμές συνελεύσεων και εκεί είναι η έδρα της επιχείρησης.
Επίσης εκεί γίνεται η μύτη, η άτρακτος, οι πυλώνες μηχανών και τα ατρακτίδια του κινητήρα για τα A319 της easyJet. Τα κεντρικά γραφεία της CFM στο Παρίσι, είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής μηχανών για όλες τις μηχανές των αεροσκαφών.
Γερμανία όπου η Αirbus απασχολεί 20.800 άτομα σε επτά κατασκευαστικές περιοχές και αλυσίδες συναρμολόγησης. Το αεροσκάφος τύπου A319 κατασκευάζεται στο Αμβούργο.
Ηνωμένο Βασίλειο, όπου η Αirbus απασχολεί άμεσα ή έμμεσα 10.000 άτομα και είναι ο τόπος παραγωγής των φτερών των A319 της EasyJet. Τα φτερά, η ολοκλήρωση του συστήματος προσγείωσης και τα συστήματα καυσίμων σχεδιάζονται στις εγκαταστάσεις Αirbus στο Φίλτον, κοντά στο Μπρίστολ και Μπράουτον στη βόρεια Ουαλία.
Ισπανία όπου η Αirbus απασχολεί 3.100 άτομα σε τρεις περιοχές και εκεί κατασκευάζονται οι ουρές των A319 της easyJet.
Ελβετία όπου βρίσκονται τα κεντρικά γραφεία της SR Technics, η οποία αναλαμβάνει τη συντήρηση για τα αεροσκάφη της easyJet.
Ημερομηνία: 30/4/2007
Συγγραφέας: Κοντοσώρου Ανθή