Σε μια νέα συναρπαστική αγορά εξελίσσεται ο τομέας των boutique ξενοδοχείων σύμφωνα με τις διαπιστώσεις της 1ης ευρωπαϊκής Β2Β σύσκεψης για τα boutique και lifestyle ξενοδοχεία.
Κατά τη διάρκεια του Boutique Hotel Summit, της πρώτης ευρωπαϊκής Β2Β σύσκεψης που αφορά τον κλάδο των boutique και lifestyle hotels, οι σύνεδροι αντάλλαξαν απόψεις για το μέλλον του συγκεκριμένου κλάδου, ενώ μια επιτροπή από εξέχουσες προσωπικότητες εξέδωσε τις 10 σημαντικότερες για αυτούς τάσεις για την αγορά των boutique hotels.
Η συζήτηση αυτή ήταν το καλύτερο "κλείσιμο" για το συνέδριο, που πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο St. Ermin του Λονδίνου τον Ιούνιο, και προσέλκυσε 170 διεθνείς συνέδρους. Ο διοργανωτής, Piers Brown, δήλωσε: "Ο τομέας των boutique ξενοδοχείων είναι μια συναρπαστική αγορά, η οποία εξελίσσεται με ταχείς ρυθμούς, οπότε ήταν πολύ διαφωτιστικό για εμάς να ακούσουμε πως οι ομιλητές βλέπουν τα πράγματα να αλλάζουν τα προσεχή χρόνια. Η σύνοδος αυτή έδωσε σίγουρα στους συνέδρους 'τροφή για σκέψη' και ασφαλώς θα ασχοληθούμε με κάποια από τα θέματα που συζητήθηκαν, με περισσότερες λεπτομέρειες, στην εκδήλωση της επόμενης χρονιάς".
Το πάνελ αποτελούσαν οι Ben Elliot, ιδρυτής του Quintessentially, Catherine Martin, βοηθός συντάκτη του περιοδικού Sleeper, Philippe Bijiaoui του Hotel Missoni, Mark Cannata, επικεφαλής Πολιτιστικής Κληρονομιά στην HOK Architects και Andrew Coutts, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ILM. Τη συζήτηση συντόνισε ο Russell Kett, διευθύνων σύμβουλος της HVS London.
Οι 10 σημαντικότερες τάσεις των boutique hotels είναι:
1.
Εμπειρία και ακεραιότητα: οι επισκέπτες των Boutique Hotels ψάχνουν για κάτι διαφορετικό. Είναι λοιπόν σημαντικότερο να τους δώσουμε μια συνολική εμπειρία του προϊόντος μας που θα θυμούνται για πολύ καιρό, παρά να έχουμε εμμονή με τις λεπτομέρειες του σχεδιασμού του χώρου.
2.
Clubs: στόχο έχουμε τον πολλαπλασιασμό των μελών των clubs των boutique hotels, ιδίως στις βασικές αστικές αγορές όπως το Λονδίνο και η Νέα Υόρκη.
3.
Μέριμνα για το περιβάλλον: υπάρχει μια μικρή αλλά αυξανόμενη ομάδα ταξιδιωτών με περιβαλλοντική συνείδηση οι οποίοι ανησυχούν ολοένα και περισσότερο για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που θα αφήσουν πίσω τους. Τα boutiques hotels μπορούν να ανταποκριθούν στο γεγονός αυτό με ποικίλους τρόπους όπως για παράδειγμα με το σερβίρισμα τοπικών και εποχιακών προϊόντων. Είναι επίσης σημαντικό, να μην επιβάλλουμε στους ταξιδιώτες υπερβάλλουσα περιβαλλοντική ευαισθησία.
4.
Τα οικονομικά ξενοδοχεία μπορούν να γίνουν “Boutique”: μέχρι τώρα τα boutique hotels βρίσκονται στον άνω άκρο της κλίμακας των τιμών, όμως υπάρχει τεράστιο περιθώριο για ‘οικονομικά ξενοδοχεία’ να προσφέρουν μια πιο διακριτική και ομογενοποιημένη εμπειρία, όπως αυτή την Boutique hotels.
5.
Τεχνολογία εντός του δωματίου: Είναι σημαντικό τα boutique hotels να προσφέρουν τεχνολογία τουλάχιστον εφάμιλλη αυτής που έχει ο πελάτης στο σπίτι του, αλλά ταυτόχρονα να είναι φιλική και πρακτική προς το χρήστη. Η τεχνολογία θα πρέπει επίσης να εναρμονίζεται με το περιβάλλον ιδίως όταν αυτό είναι παραδοσιακό και να μην χαλάει τη συνολική εικόνα των κτιρίων.
6.
Αυθεντικότητα: Τα boutique hotels προέρχονται συνήθως από μετατροπές ιστορικών ή παραδοσιακών κτιρίων. Κάνοντάς το αυτό με ευαισθησία προς τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν στην αρχική δομή, μπορούν να κατατάσσονται μεταξύ των αυθεντικότερων ξενοδοχείων από κτιριακής άποψης.
7.
Ποικιλία: τα boutique hotels μπορούν να επωφεληθούν από την διαφοροποίηση των δωματίων τους διότι διαθέτουν κυρίως μοναδικά σχεδιασμένα δωμάτια και όχι τυποποιημένα.
8.
Τοποθεσία, όχι διεθνείς αλυσίδες: οι επισκέπτες των boutique hotels θέλουν να αλληλεπιδρούν με το ίδιο το ξενοδοχείο, καθώς και με το πάθος των ανθρώπων που το διευθύνουν και που παρέχουν εξαιρετικές υπηρεσίες και όχι με τις υπηρεσίες μιας εταιρίας ή διεθνούς εμπορικής μάρκας.
9.
Boutique B&B: μια σημαντική τάση που προσφέρουν τα Boutique hotels είναι ξεχωριστά πρωινά και γεύματα με δυνατότητα γνωριμίας του chef, γευσιγνωσία κρασιού κτλ.
10.
Lifestyle hotels: Οι διεθνείς αλυσίδες ξενοδοχείων θα μοχθήσουν να αντιγράψουν την αληθινή εμπειρία των Boutique hotels, στρέφοντας όμως την προσοχή τους περισσότερο σε ξενοδοχεία με 100 – 200 δωμάτια χρησιμοποιώντας τις οικονομίες κλίμακας και την εμπειρία τους στη διαχείριση ξενοδοχείων.