H λειτουργία της μαρίνας Μυτιλήνης, πέρασε στα χέρια της Folli Follie
|
Η λειτουργία της τουριστικής μαρίνας της Μυτιλήνης πέρασε στα χέρια της εταιρίας Folli Follie και της τουρκικής Setur Servis Turistik.
Συγκεκριμένα την λειτουργία της τουριστικής μαρίνας της Μυτιλήνης ανέλαβε η κοινοπραξία της Folli Follie και της τουρκικής Setur Servis Turistik, σύμφωνα με ανακοίνωση των δύο εταιρειών, κίνηση που αναμένεται να συμβάλει στην αναβάθμιση των τουριστικών υποδομών του νησιού.
Η σύμβαση υπογράφηκε πριν από λίγες ημέρες από τον υφυπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Π. Αλιβιζάτο και τους εκπροσώπους της κοινοπραξίας, πρόεδρο και αντιπρόεδρο της Μαρίνας Μυτιλήνης Α.Ε. κ.κ. Γ. Κουτσολιούτσο και Ιμπραήμ Ταμέρ Χασίμογλου. Παρόντες ήταν επίσης ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κ. Ν. Σηφουνάκης, ο οποίος συμμετείχε στο έργο ολοκλήρωσης της μαρίνας στο παρελθόν και η Γενική Γραμματέας Τουρισμού κυρία Κωνσταντίνα Μπέη, που ολοκλήρωσε τη διαδικασία.
Η κατακύρωση του διαγωνισμού προβλέπει ετήσιο μίσθωμα 250.000 ευρώ για την παραχώρηση του τουριστικού Λιμένα Μυτιλήνης για 40 χρόνια, ενώ η κοινοπραξία θα αναλάβει την ομαλή και μακροχρόνια λειτουργία της μαρίνας, με στόχο να συμβάλλει τόσο στην οικονομική ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας, όσο και την τουριστική προβολή της χώρας γενικότερα.
Η δυναμική της μαρίνας Μυτιλήνης συνίσταται σε 252 θέσεις ελλιμενισμού από τις οποίες 222 βρίσκονται στον θαλάσσιο και 30 στον χερσαίο χώρο. Η υπογραφή της σύμβασης «είναι ένα μεγάλο βήμα στην τουριστική ανάπτυξη όχι μόνο της Λέσβου, αλλά και ολόκληρης της Ελλάδας», δήλωσε ο κ. Αλιβιζάτος, υπογραμμίζοντας ότι «οφείλουμε να ενθαρρύνουμε όλες τις πρωτοβουλίες του ιδιωτικού τομέα, στο ευρύ πεδίο των τουριστικών υποδομών».
«Η παρουσία μας εδώ, σήμερα, σηματοδοτεί την πρώτη ελληνοτουρκική συνεργασία στον κλάδο του τουρισμού, συνεργασία που λαμβάνει σάρκα και οστά, με την ανάληψη της διαχείρισης του Τουριστικού Λιμένα Μυτιλήνης», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Folli Follie Group κ. Γ. Κουτσολιούτσος, αναφερόμενος στην Folli Follie και την KOC, δύο από τους μεγαλύτερους ομίλους σε Ελλάδα και Τουρκία αντίστοιχα, με κοινό τομέα δραστηριότητας τον τουρισμό, μέσω των εταιριών τους ΚΑΕ και της Setur. Ο ίδιος επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον της κοινοπραξίας για επόμενους διαγωνισμούς αξιοποίησης μαρίνων, καθώς ήδη προκηρύχθηκαν διαγωνισμοί για τις μαρίνες Αργοστολίου και Χίου, αλλά και εγχειρήματα στον ευρύτερο τομέα του τουρισμού, υπογραμμίζοντας ότι «θα υπάρχει σίγουρα συνέχεια σε αυτή τη συνεργασία».
«Είναι η πρώτη μας διεθνής επένδυση σε μαρίνες και χαιρόμαστε που ξεκινάμε αυτή την επέκταση από την Ελλάδα», δήλωσε ο εκπρόσωπος της Setur Servis Turistik A.S. κ. Ιμπραήμ Ταμέρ Χασίμογλου, υπογραμμίζοντας ότι «πιστεύουμε στο μέλλον της χώρας και του ελληνικού τουρισμού». Αναφερόμενος στην κοινοπραξία των δύο ομίλων και τη σύμβαση για τη μαρίνα Μυτιλήνης, εξέφρασε την ελπίδα ότι θα είναι «ορόσημο» τόσο για τις δύο εταιρίες, αλλά και για τις δύο χώρες, λέγοντας ότι «μπορούμε να κάνουμε δουλειές μαζί και να βοηθήσουμε στην ευημερία και στις δύο πλευρές του Αιγαίου», δημιουργώντας ένα σημείο καμπής στις σχέσεις Ελλάδας και Τουρκίας. Στην κατεύθυνση αυτή, δήλωσε αισιόδοξος ότι η συγκεκριμένη επένδυση, θα γίνει η απαρχή «για περισσότερες επενδύσεις στην Ελλάδα», καθώς και στη γειτονική χώρα, σε τομείς όπως ο τουρισμός, η εστίαση και η λιανική, στους οποίους δραστηριοποιείται η Setur.
«Θέλουμε να βάλουμε τη Μυτιλήνη σε έναν διεθνή χάρτη», τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Folli Follie Group, «εκτός από το να προσφέρουμε τις καλύτερες και υψηλού επιπέδου υπηρεσίες γύρω από τη μαρίνα», ενώ σημείωσε τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στο νησί. Επίσης τόνισε την τεχνογνωσία της Setur, η οποία διαχειρίζεται ήδη οκτώ μαρίνες στην Τουρκία, με δυναμικότητα 4.300 θέσεων ελλιμενισμού, που καλύπτει ποσοστό 25% του συνόλου.
Η σχέση των δύο ομίλων ξεκίνησε «ως ανταγωνιστές» όταν βρέθηκαν αντιμέτωποι το 2006, διεκδικώντας την εκμετάλλευση των καταστημάτων αφορολογήτων ειδών σε έξι σημεία εισόδου-εξόδου στην Τουρκία για 15 έτη, σε διαγωνισμό που προκήρυξε το τουρκικό Δημόσιο. Το έργο τελικά κέρδισε η SETUR και έκτοτε ξεκίνησε ο διάλογος για μεταξύ τους συνεργασία. Στα μέσα του 2007 υπογράφηκε μνημόνιο συνεργασίας με την εταιρία TEK-ART θυγατρική του τουρκικού ομίλου KOC, με βάση το οποίο, στην Ελλάδα, ο ελληνικός όμιλος θα διαχειρίζεται το 51% και το 49% ο τουρκικός, ενώ στην Τουρκία θα ισχύει το αντίστροφο.
Η μαρίνα Μυτιλήνης αποτελεί την τρίτη προσπάθεια της κοινοπραξίας για είσοδο στον τομέα των μαρίνων, «που έχει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης», όπως σημείωσε ο κ. Κουτσολιούτσος. Η πρώτη απόπειρα ήταν το 2007 με τη μαρίνα Φαλήρου και η δεύτερη στα μέσα Φεβρουαρίου 2011 με τη μαρίνα Βουλιαγμένης. Τη λειτουργία της μαρίνας Φαλήρου ανέλαβε η κοινοπραξία «Μαρίνα Φαλήρου», των εταιριών J&Ρ Αβαξ, Βιοτέρ και Βερνίκος Κόττερα, με σύμβαση που υπογράφηκε τον Δεκέμβριο του 2008 και περιλάμβανε προκαταβολή επτά εκατ. ευρώ και ετήσιο μίσθωμα 2,3 εκατ. ευρώ, ενώ τη 40ετή εκμίσθωση της μαρίνας Βουλιαγμένης, ανέλαβε τελικά η Αστήρ Παλάς Βουλιαγμένης ΑΞΕ τον περασμένο Δεκέμβριο, με συνολικό μίσθωμα τα 43 εκατ. ευρώ.
|
|